Maak jij binnen jouw bedrijf gebruik van werkkleding of persoonlijke beschermingsmiddelen? Dan weet je hoeveel tijd er gaat zitten in het bijhouden en bestellen van nieuwe producten. Onoverzichtelijke lijsten, maten die verkeerd genoteerd worden, artikelen die bij verschillende leveranciers besteld moeten worden en werknemers die te laat doorgeven wat ze nodig hebben, maken het proces onnodig moeilijk. Zo kost het je meer tijd en moeite dan je zou willen. Gelukkig is er een simpele oplossing voor al deze problemen. Een kleding management systeem (KMS) helpt je bij het beheren van alle bedrijfskleding en aanverwante producten. Medewerkers kunnen voortaan zelf hun bestelling doorgeven, terwijl je wel zelf de controle houdt. Twijfel je nog of zo'n systeem ook wat voor jouw onderneming is? We zetten de grootste voordelen voor je op een rijtje.
Medewerkers plaatsen hun eigen bestelling
Met een kms systeem kan elke medewerker zijn eigen bedrijfskleding bestellen. Per medewerker stel je een budget in waarmee ze de kleding mogen bestellen. De medewerker krijgt enkel de kleding te zien die bij zijn of haar functie hoort. Het bestellen van de producten kan 24/7. De medewerker kiest dus zelf wanneer er een bestelling wordt geplaatst. Dit kan gewoon vanaf een mobiel, tablet of laptop.
Altijd inzicht in alle bestellingen
Als leidinggevende wil je natuurlijk wel overzicht hebben. Je hoeft de bedrijfskleding niet meer zelf te bestellen, maar je wilt weten wat er besteld is en door wie. Daarom heb je met een KMS altijd en overal inzicht in de bestellingen van jouw medewerkers. Het systeem laat heldere managementrapportages zien, waardoor je zo nodig processen kunt bijsturen. Je hebt inzicht in de gemaakte kosten van de vestiging, maar kunt dit ook per afdeling of zelfs per medewerker bekijken. Zo heb je alle benodigde informatie altijd bij de hand.
Efficiënt en kostenbesparend
Elke medewerker krijgt in een KMS systeem een persoonlijk profiel. Hier staat het beschikbare budget en de bestelgeschiedenis, maar ook de maten van de werknemer en zijn of haar functie staan hier genoemd. Het systeem laat vervolgens enkel producten zien die op deze parameters aansluiten. Het is hierdoor bijna onmogelijk om de verkeerde producten of maat te bestellen. Fouten komen minder vaak voor en retouren zijn minder vaak nodig. Dat is efficiënt, kostenbesparend en duurzaam.
Keuze uit producten van meerdere leveranciers
Wil je kunnen kiezen uit producten van meerdere leveranciers? Met een kleding management systeem is dat goed mogelijk. Er kunnen meerdere leveranciers aan het systeem gekoppeld worden. Dat maakt het veel eenvoudiger om bij meerdere leveranciers tegelijkertijd een bestelling te plaatsen.
Is een KMS ook wat voor jou?
Een KMS biedt veel voordelen ten opzichte van handmatig alle bedrijfskleding en persoonlijke beschermingsmiddelen bestellen. Omdat je het bestellen van de kleding overlaat aan de medewerkers die de artikelen moeten dragen, verloopt het bestellen veel soepeler. Fouten worden minder vaak gemaakt en er hoeft minder teruggestuurd te worden. Dat is efficiënt en kostenbesparend, maar draagt ook bij aan een duurzamere wereld. Door alle functionaliteiten van het KMS heb je wel zelf de touwtjes nog in handen. Belangrijke beslissingen, zoals hoeveel budget er voor de bedrijfskleding is en welke producten een bepaalde werknemer mag bestellen, bepaal jij als leidinggevende. Een kleding management systeem is zo de ideale manier om het bestelproces te stroomlijnen en de kwaliteit te verhogen. Een echte win-win situatie dus!